close

有個好姐妹在國外真幸福
這陣子在e-bay看上不少古董真希望能帶回它們
哈哈~~我最親愛的姐妹仔....愛死妳囉


2 Antique Stone Top Silver Thimbles 
German * Circa 1900
These lovely antique silver thimbles were made in Germany and both are marked "800" silver purity 800/1000One has a pierced and scalloped band featuring fleur de lis designs. It has a shield cartouche that has been engraved CLThe thimble is crowned with an amethyst colored stone that has a crack at one edge. It is in otherwise excellent condition, in round with no holes or damage and is about an American size 9

我英文不好...所以敬請大家自己看原文的介紹吧
這是好姐妹在死守在電腦前幫我標回來的
中間波折不斷
原以為它就與我無緣了
還好....它終於到我手中囉XD



看那古老的工藝真是現在大量生產的東西比不上的



上面雖然有一點小破損
但上百年的東西當然會有點老舊呀





來個合照吧



除了這2個老古董
姐妹很夠意思還到跳蚤市場買了這個
大家猜猜看是什麼東西吧



上面是人工雕刻的非常精緻



後面還有簽名耶



過幾天再來告訴大家答案吧~

真是謝謝一位觀眾非常捧場
經過我的提示後
將..將.將.將
就是
切麵包用的覘板
答對沒有獎品喔
只有我線上的香吻一個
~謝謝~

arrow
arrow
    全站熱搜

    spring4282000 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()